Astăzi vei afla ce anume ai nevoie sa iei oferi ca și tu sa slabești fără stres.
Te-ai intrebat vreodatā care este secretul celor care reușesc sa isi mențină greutatea?
Ei bine, pentru a reuși ai nevoie de:
 

1. Informație

Ai nevoie sa stii care sunt alimentele care ajuta și care sunt cele care nu ajuta slăbirea; sa știi care interval de masa iei sprijină slăbirea și când și cât sa dormi, ce tip și cata mișcare sa faci
 

2. Varietate

Din fericire pentru unii și din nefericire pentru alții, gustul alimentelor ne produce plăcere; a mânca repetitiv ceva fad nu te va ajuta sa slabești, întrucât te-ai obișnuit cu un stil alimentar care iei aduce încântare. Și vei caută sa obtii aceasta încântare și de-a lungul procesului de slăbire.
 

3. Rābdare

Slăbirea este un proces care cere timp. Nu te-ai îngrășat 10 kg în 4 săptămâni, dar în sinea ta speri ca măcar 2 kg sa plece pe săptămână. Nu uita: ai control asupra a ceea ce mănânci, nu asupra modului în care corpul accesează depozitele de grăsime.
 

4. Sprijin

Sprijinul va putea veni din partea unui specialist, a unei comunități și mai ales din partea ta. Specialistul iti poate arata tehnic ce nu te avantajează din ceea ce faci de-a lungul procesului de slăbire, iti oferă din experiență lui si te tine răspunzător de progresul săptămânal.
Cu membrii comunității poți interactiona zilnic, ceea ce iei va ușura implementarea noului stil alimentar.
Tu ai nevoie sa iti oferi afecțiune, pentru a nu o mai cāuta în gustul plăcut al alimentelor care te-au îngrășat. Tu ai nevoie de o relație cu tine diferită de cum este astăzi, care sa nu conțină etichetare, critica și jignire. Tu ai nevoie sa ai grija de tine. Relația ta cu tine este ca orice alta relație pe care o ai: iti cere sa investești în ea. Nu poți sa ceri și sa iei, fără sa pui, fără sa oferi.
 

5. Introspecție

Spuneam într-un material anterior cā nu reușim întotdeauna sa avem control asupra deciziei de a mânca. Lucrul cu noi înșine ne ajuta sa înțelegem de ce înfaptuim anumite decizii care nu ne avantajează în relația cu greutatea.
 

6. Sinceritate

De multe ori ne autoamagim, amânând demararea procesului de schimbare a relației cu mâncarea. Sinceritatea cu noi înșine este dureroasa, dar așa este un adevăr neacceptat. Fără sinceritate nu ai instrospectie și nici nu vei găsi soluțiile potrivite în procesul de slăbire.
 

7. Înțelegere

Error humanum est.
Sunt momente în care mâncăm ceea ce nu ne avantajează din diferite motive: ca nu ne-am organizat, prioritizand alte activități și nu procesul de slăbire, ca am fost triști sau furioși ori obosiți. Important este sa revenim la reperele care și-au dovedit eficienta (eu le zic pilonii Programului) pentru a ne repoziționa în relația cu mâncarea.
Dar pentru a reveni ai nevoie sa accepți ceea ce s-a întâmplat. Sā știi ca ești ok chiar dacă nu iei nota 10 de fiecare data. Înțelegerea fata de tine te ajuta sā continui; perfecționismul te face sā renunți.
 

8. Curaj

Pentru a-ți oferi toate cele de mai sus ai nevoie de curaj. Curaj sa recunoști ca nu poți singur, curaj sa te simți vulnerabil în timp ce ceri ajutorul și sa trăiești cu sentimentul ca altcineva te judeca. De fapt, toate acestea nu sunt decât proiecții mentale ale tale asupra celorlalți. Și asta întrucât tu nu citești mintea celorlalți.
Sā luam ipoteza în care vrei sā slabesti, dar nu vrei sā ceri ajutorul. Cine te împiedică sa slabești? Tu.
Sā luām ipoteza în care ceri ajutorul, dar nu intri în comunitate, întrucât nu vrei sā știe și alții ce probleme ai. Tu alegi sā iti diminuezi suportul în cadrul procesului de slăbire și sa iti scadă șansele de reușită.
Intelegi cum singur nu iti dai voie sa slabesti, intrucât iti este fricā? Iar frica vine din neacceptarea de sine, din respingerea de sine.
 
Si da, tu poți!
Marian Bānāțeanu
Health Coach

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.